Alla inlägg under mars 2013

Av Anna-Karin Sundström - 31 mars 2013 22:00

Nu var det ett tag sen jag skrev.
Har varit mycket en tid.

Började skola in Kajsa på dagis den 12:e mars. Var där veckan ut.
På söndag åker Laurina på magsjuka och Kajsa får vara hemma med pappa och syster på måndag. Jag började på skolan den 18:e mars. På kvällen vaknar jag av att Kajsa kräks :( Fy sjutton. Det blir vab för mig resten av veckan. Även jag och Håkan åkte dit på skiten :(
Kajsa var inte 100 återhämtad från magsjukan veckan som varit så det har inte blivit något dagis för henne.
Nu mår hon mycket bättre och hon äter som hon ska :)
Till veckan blir det ett nytt försök. Snälla håller ni tummen på att detta går?
Jag har skolan hela veckan. Laurina ska få följa med mig på fredag, om hon vill. Jag har kort dag då, 8:30-11:50.

Hoppas ni har haft en trevlig påsk.
Våran påsk har varit helt okej :)
Har inte gjort något speciellt. Har haft besök av sessornas faster och kusse idag.
I morgon är sista dagen på påsken men även 1:a april. Undra om man blir lurad? Kanske jag luras :) Det visar sig :) Det är en "rolig" dag iallafall.

Snart blir det att krypa under täcket och sova. Man vet inte när lillsessan vaknar i morgon.

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 17 mars 2013 22:34

När man har kul :)

Har inte haft tid att skrivit förrens nu då vi har skolat in Kajsa på dagis. Jag vet att det heter förskola, men jag kommer ALLTID att skriva/säga DAGIS.
Allt har gått jätte bra :)
Till veckan blir det pappa på heltid på dagis :)

Sjukstugan tittade in idag söndag :( Fick en magsjuk Laurina :( Hon blir hemma i morgon från skolan, kanske tisdag.

Jag ska på skola i morgon. Nervös? Skojar du? Jo lite kanske.
Nervös på att jag missar bussen :(

Nu blir det sova. Sov gott.

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 12 mars 2013 04:02

Har varit vaken i ca en timme nu med Kajsa :(
Varför är det så att hon vaknar?
Kan det vara växtverk?

Hoppas hon somnar snart, utan välling denna gång.

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 12 mars 2013 04:00

Har varit vaken i ca en timme nu med Kajsa :(
Varför är det så att hon vaknar?
Kan det vara växtverk?

Hoppas hon somnar snart, utan välling denna gång.

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 11 mars 2013 21:21

Skulle ha varit i dag, men inte. Är flyttad till i morgon :)

Snabba puckar, det gillar jag ibland. Dock inte nu :(
Fick ett samtal från handläggaren på Arbetsförmedlingen i onsdags om att jag var inbjuden på en infoträff om Birka. Den var i dag kl 9:00.
Gick med Laurina till skolan och sedan vidare till bussen.
Väl där får jag veta att det är en kurs på 12 veckor med start den 18/3-13.
Som är andra inskolningsveckan :(
Lite problem finns och det är mina tider, som är:
Måndag-onsdag 8:30-13:45
Torsdag 9:20-15:30
Fredag 8:30-11:50
Allt kommer att lösa sig, som alltid :)

Tror jag ska ta och krama maken i sängen(om jag får med han nu) sedan krama kudden ännu mer.
Jag är lite trött efter att sovit mellan ca 23:50-1:30 och ca 5:30-7:00. Kajsa var vaken en sväng där :(
Undra vad det kan vara då hon gallskrek? Blev dock tyst då hon kom upp till mig.
Hoppas hon sover i natt och att det var sista natten hon vakna

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 11 mars 2013 02:01

Då var man vaken lite för tidigt :(

Kajsa som väckte mig för 30 minuter sen :(
Hoppas hon somnar om snart.

Ta hand om er <3

Av Anna-Karin Sundström - 10 mars 2013 12:39

Firades igår här hemma <3

Dagen började strax före kl 8 :) Fixade frukost. Förberedde lite till middagen. Tog det lugnt.

Lunch för Kajsa så hon fick sova i vagnen medans vi var på stan.
Var på stan spanade marknad. Sen handlade vi lite gott att dricka :) Köpte med lunch hem. Hamburgare till oss vuxna fun box till Laurina.

Till middag blev det inbakad oxfilé med klyftpotatis och bea :)
Gott som 17 var det.
Laurina fick göra egna köttbullar :) Det tyckte hon om. Hon bestämde kryddor som skulle vara i smeten. Stekte på dom sen koka dem med en köttbuljongtärning och vatten så klart.

Laurina fick se mello med oss.
Kvällen bjöd på salta pinnar, chips, jordnötter och chili nötter :) Saft till Laurina, öl till pappa och vin till mamma :)

Lördagen blev en lyckad dag för oss alla <3

Av Anna-Karin Sundström - 6 mars 2013 23:29

...snart till enda :)
Vilken härlig dag tjejligan har haft idag :) Vi har avslutat ett kapitel som jag inte vill glömma :) Undrebara människor <3

På måndag ska jag infinna mig på Arbetsförmedlingen kl 09:00....FAN....
Samma tid ska vi börja skola in Kajsa på dagis.... Funderar på om man ska ringa och fråga om vi får börja på tisdag istället? Jag vill vara med första dagen. Jag vet att Håkan skulle klara av första dagen. Jag kommer säkert ha tusen frågor till personalen på dagiset efter infot jag ska på Arbetsförmedlingen.

Undra vad morgondagen har att erbjuda????

Nu är det dax att sova :)

Ta hand om er <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards